петък, 5 юни 2015 г.

Младият Шерлок Холмс: Облакът на смъртта - Андрю Лейн

  Резюме: Годината е 1868-а и 14-годишният Шерлок Холмс с разочарование научава, че през ваканцията няма да остане у дома заедно с родителите и брат си Майкрофт. Вместо това е принуден да прекара лятото при своя чичо и леля, които не е виждал никога. Ваканцията му се оказва всичко друго, но не и отегчителна, когато в гората внезапно се натъква на труп... Шерлок е твърдо решен да разследва връзката, а в деянието му помагат негови нови приятели.

*****

Харесвате ли Шерлок Холмс на сър Артър Конан Дойл? Харесвате ли сериала Шерлок? А обичате ли просто да четете криминални романи или пък такива, чието действие се развива в миналото? Или пък, книги с битки? Е, при всички обстоятелства, тази книга е идеална за тези, които отговарят дори на една категория.
  Както самият автор- Андрю Лейн, казва, тук става дума не за вече признатият тридесет и три годишен детектив Шерлок Холмс на сър Артър Конан Дойл, а за тинейджъра, който тепърва се учи и проявява дедуктивните си способности, да бъде наблюдателен и да мисли обективно, и да мисли как да разреши дадена мистерия. Това е книга за разгадаването на първото убийство на легендарния детектив.
  Началото не е от най-бавните, но не е и от най-бързите и точно това му е хубавото, а уменията на автора, и преводачът,  са достатъчно добри, че всичко в книгата да бъде от хубаво по-хубаво. Личи си, че писателят е напълно наясно с всичко за Шерлок- включено е цялото му семейство, имена, местоживеене, всичко и обяснението за това е, че очевидно авторът е голям фен на героя, който е пресъздал в ранните му дни и самата идея е доста оригинална, могат да се научат много неща от книгата, не само от миналото, но и за...пчелите например, тоест неща за обща култура, които са поднесени по изключително интересен начин, което прави книгата дори по-добра, интересна и образователна- тъкмо нещо, което не можеш да намериш в училище. Какъв парадокс!
  Чела съм два от мемоарите на оригиналният Шерлок Холмс и съм гледала два от сезоните на сериала, за това мога да кажа, че щом книгата ми дойде, веднага поисках да я грабна и да започна да я чета, но не можех да изоставя Сплавта на закона незавършена. Мисля и че тук е мястото да спомена благодарностите си към издателство Ибис, че ми предостави възможността да прочета тази страхотна книга на Андрю Лейн.
   Не съм почитател на описанията, особено подробните, които са често използвани в книгата, но стилът на автора е толкова добър, че те ми бяха едни от най-интересните неща, написани леко и интересно, те се четат наистина бързо и приятно. Друго, което много ми хареса да чета, освен самата история, бяха разговорите между героите и по това просто си личи кой какъв е и как се отнася с околните, а по речта могат да се направят какви ли не заключения, повечето, от които обикновено са правилни за характера на героя. Както казах, Младият Шерлок Холмс е написана по такъв начин, че е лесна и лека за четене с много добри описания и диалози, които просто те карат да я четеш и четеш и да не ти се иска да я оставиш, докато не разбереш какво ще се случи на края.
  Това е една от най-уникалните книги, които съм чела с напрегнати и мистериозни начало, среда и край, а това, на което младият Шерлок Холмс се натъква е просто изумително и никога дори не би ми дошло на ум. 
  Общо взето Андрю Лейн пише улавящо и завладяващо, така че книгата да те държи в плен от началото до края, без да ти омръзне от нищо и е изградил героите си невероятно, както и сюжетът.
  Приятелите от детството на Шерлок Холмс са много интересни и уникални личности изобразени по все невероятни начини, а най-старият му (на възраст) приятел е неговият учител Еймиъс Кроу, който очевидно е този, който го е научил на всичко за следването, освен брат му Майкрофт, разбира се, който сякаш от дори по-ранна възраст е започнал да го подготвя за бъдещето му на брилянтният детектив, който ще бъде.
  Книгата изключително много ми хареса и бих прочела и следващата. Доколкото знам, за сега са седем.

1 коментар:

  1. Ще започна с това, че не разбирам защо не си харесваш публикацията за Шерлок, след като на мен, честно казано, ми е едно от любимите ревюта. Много ме заинтригува самата идея за младия Шерлок Холмс, защото би ми било изключително интересно да чета за това как е започнала неговата кариера като професионален детектив, а и ти се справи отлично с работата да повдигнеш интереса ми до такава степен, че да поискам да си я купя на момента. Но, е, ще трябва да почакам, когато ми се освободи време и възможност да си я купя и прочета. Знаеш, че всяка книга, която си препоръчала в блога ти, става и моя цел, когато си търся хубаво четиво в книжарницата. Напоследък съм заета, а и музата за четене ме е позабравила, но точно тази книга (както вероятно и останалите от поредицата) няма да пропусна да си я взема по време на лятото, например, както и много други, чиито заглавия съм си записала.
    Следя блога ти и те поздравявам за прекрасната работа, която вършиш. Продължавай все така и някой ден ще се радвам да прочета и твой издаден роман, освен чудесните истории, които пишеш в alle.bg
    Поздрави!
    - DWolfGirl

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...