събота, 1 август 2015 г.

Нощна сянка - Андреа Кремър

  Въпреки колебливо начало, Андреа Креймър бързо превъзмогва началната си неувереност и превръща първата глава в динамична битка на живот и смърт и тази битка продължава и в цялата книга.

  За пръв път, от както прочетох Проклятието на тигъра и Адски устройства ми харесва толкова много един любовен триъгълник. В него са включени две прекрасни момчета, всеки със своите силни и слаби черти, които аз изключително много харесвам и бях и за двамата, както и в гореспоменатите поредици. Авторката е изградила героите по изключително добър начин, както казах, всеки си има своите силни и слаби черти, които ги правят толкова добри. Нощна сянка е от книгите, които макар и да звучат банални, са много по-добри, отколкото изглеждат, защото историята не е от плосък сюжет- човешко момче и необикновено момиче, а нещо много повече, с много повече динамика, битки и драма, без значение дали е любовна или не. 
  Изключително добре е написано всичко в книгата, а изобилието от разговори просто ме кара да я харесвам още повече, тъй като съм почитател точно на такъв тип книги- с много разговори, хубави действие, екшън и кратки глави. Обожавам такъв тип книги и тази е една от тях. 

"- Само защото ти се иска да убиеш някого, понеже трябва да носиш чаропогащник, не означава, че това трябва да съм аз."
***
"- Какво се е случило?
 - Финес- изръмжах аз, без да забавям крачка."

 Честно казано, мисля, че за пръв път чета книга, в която не момчето, а момичето е необикновеното. Такива книги за мен са рядкост. За пръв път чета такава, в която жената е силната и помага на срещнатият въпросен мъж да се издигне като личност и характер, но също така и тя се променя до известна степен.
  Обожавам Кала. Тя е силна, тя е воин и си има характер, обичам героини с характер, сила и със завидни бойни умения макар и в животински облик. Воинът си е воин без значение в каква форма се бие.
  Това ревю нещо се получава кратко, но аз почти казах всичко, което исках. Споменах тримата най-важни героя, макар и не подробно, какво ми харесва в тях и с изненада сега откривам, че няма нищо, което да не ми харесва. Просто през цялото време и аз като героинята бях от един на друг мъж, прескачах между Рен и Шей, понеже и двамата са толкова добри по своите си начини. Рен, например, все скача да я защитава и е страшно лоялен към нея и...ревнив, което не е сладко, по-скоро страшно и това още повече ми харесва. А Шей...той също е силен по негов си начин, обича книгите и аз го обичам, заради това, а също така и след един определен момент в книгата и той стана способен да се грижи за нея. В крайна сметка, отново стигам до заключението, че харесвам и двамата.
  За малко щях да пропусна цялата мистерия, която беше намекната от самото начало на книгата. Обожавам свободолюбивата природа на Шей, понеже точно той казва на Кала, че никой не може да й каже с кого да бъде, освен тя самата, а това го споменавам, защото един вид около това се върти въпросната мистерия и не само. Причината малко по малко Кала и Шей да разгадават тайнствената организация и традиция на Пазителите е просто любопитната природа на човешкото момче, което в крайна сметка всъщност спасява живота му. Ето защо не винаги любопитството убива котката.
  Още един много важен факт в тази книга е, че през цялото време вълчата природа на Кала ни беше напомняна. Срещала съм книги, в които авторите почти забравят, че си имат работа със свръхестествени същества и ги преобразяват два-три пъти, докато тук Кала почти постоянно приемаше вълчата си форма, по различни причини и аз останах приятно изненадана и доволна от всичко- сюжета, развитията, героите, абсолютно всичко. Много харесвам и корицата! А версията на Андреа Креймър за върколаците е много по-хубава от всяка друга, която съм чела, най-вече защото те не се поддават на никакво пълнолуние, приемат си формата, когато пожелаят и не се озовават голи по средата на улицата. 
  Нощна сянка е една наистина добре написана и изградена книга, подходяща за всеки фен на фентъзи книгите, върколаците, драмата и на добре изградените любовни триъгълници, които те карат да стоиш в напрежение и дори ти самият да не можеш да си избереш любимец. 
  Останах изключително доволна от това четиво и благодаря на издателство Ибис за предоставената възможност.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...