неделя, 24 април 2016 г.

Популярни книги/поредици, които не съм чела #1


  Виждала съм подобен тип публикации, за това реших да направя и аз такава. Тъй като се оказа, че има доста популярни книги и поредици, които не съм чела, реших да я разделя на няколко части.

1. Властелинът на пръстените

Това е грешка, която смятам да поправя.
 След Хари Потър реших, че може би си заслужава да дам шанс и на Властелинът на пръстените, макар и да знам, че Дж. Р. Р. Толкин пише доста тежко. Преди време започнах Хобит, но не му беше времето и спрях да чета. Това, което помня е, че стилът наистина е натоварващ, но същевременно е от онзи тип, който просто те кара да четеш още и още, независимо колко е тежък.

2. Лунните хроники

За тази поредица, обаче, не съм много сигурна дали ще се хвана някога да я чета, понеже имам много противоречиви чувства и мисли към нея и макар да съм привлечена предимно от кориците (и български, и английски), не съм привлечена особено към роботите (киборзи, ако щете, не помня използваният термин). Но ако трябва да сме честни, не харесвах и пътуване във времето и извънземни, така че ако се реша да си купя Синдер, може и да ми хареса.

3. Песен за огън и лед

Това също е грешка, която смятам да поправя. Даже вече съм се заела. Не вярвам да изчета и петте книги подред, но поне първата тази година ще я мина, а даже може и втората, не се знае. Изключително много съм навита да се потопя в този свят и ще го направя.

4. Хрониките на Спайдъруик

Причината да не съм чела тази поредица е предимно защото като малка  (до 12 год.) доста внимателно избягвах книгите. Научих за Хрониките на Спайдъруик от една приятелка, но всеки път когато си помисля, че може да си ги взема, се замислям. Не съм ли малко така твърде голяма за тях? И все пак, ако попадна в настроение да чета детски книжки може и да ги взема, все пак са толкова сладки.

5. Игрите на глада

В момента съм се нагърбила със задачата да си набавя тези книги. Остава ми само да си взема
третата и започвам да ги чета. Това, което забелязах е, че с оригиналните си първи корици, на английски струват около 20 лева някъде, а с новите ярки и лъскави корици са само 10,90, но тъй като не съм искала да си ги взимам на английски си ги купувам със старите корици на български. Защо, обаче, не може и на български с едните корици да са по-скъпи от другите? :D

6. Дивергенти

Никога не съм възнамерявала да чета Дивергенти, понеже научих края. Така се оказа, обаче, че ми се дочете първата и ми хареса. До някъде. Но се сдобих и с останалите две, които всъщност не исках и сега реших да прочета само втората, но не и третата. Щом няма да завърша трилогията, я броя за непрочетена.

7. Къде си, Аляска?

Харесвам Джон Грийн и писането му. Е, поне съдейки по двете му книги, които съм чела (Вината в нашите звезди и Уил Грейсън, Уил Грейсън), но никога не  съм имала намерението да прочета точно тази негова книга, защото не е мой тип. Няма и да я прочета. Смятам, че макар и да взема една изтъркана идея и да я описва по невероятен начин, не си струва да чета една предвидима книга. Особено след като й знам и краят. Пък и не мога да уважавам нещо, свързано със самоубийство, камоли пък да ми хареса. Не харесвам депресираните тинейджъри.

8. Скълдъгъри Плезънт

Всъщност не знам колко е известна поредицата, но щом почти всички или напълно всички книги са преведени (пък и са цветни, не е като да не хващат окото), предполагам, че все имат някаква известност. Заела съм се да се сдобия и с нея, понеже ми изглежда интересна.

Като цяло, 2 от 8 поредици или книги, които не съм чела и не смятам да чета, но за останалите съм сигурна, че все някога ще им дойде времето.

6 коментара:

  1. Напълно подкрепям за Песен за огън и лед , Игрите на глада и Къде си ,Аляска ? , страхотни книги са и дано ти доставят удоволствие както на мен =)
    Само с Властелинът на пръстените не успях да се разбера - отказах се още на първата книга ,защото ми беше страшно скучна :Д

    ОтговорИзтриване
  2. Препоръчвам ти "Лунните хроники". Може би, първата няма да те впечатли много (както доста хора се отказват да четат поредицата, защото не са харесали първата), но от втората нещата тръгват в далеч по-интересна посока, с далеч по-интересни герои. А сюжетът с роботите не е натрапчив, а даже интересен. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Добре, благодаря! В момента събирам Игрите на глава, но явно след това ще започна и с "Лунните хроники"! Тъкмо няма да чакам дълго за последната :D

      Изтриване
  3. „Игрите на глада“ си заслужават определено не ги отлагай дълго.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, да, в момента се опитвам да се сдобия с тях, остана ми само последната (но ще се позабавя с нея, понеже видях One With You за 20 лева :D) и през май се надявам да я започна!

      Изтриване
  4. Юли, ще ти препоръчам да включиш в следващите части и доста по-стари автори на романи и поредици. Не случайно миналия век е бил златно време за писатели занимаващи се с фентъзи и фантастика, мистерии, трилъри и всякакви свръхестествени явления. Почти всички съвременни лежат върху основата положена от писателите, създали и съответната терминология в жанра в голяма степен, предвидили появата на предмети от бита или на съвременни постижения и открития, или просто в произведенията си дали идеи на учените какво и как може да бъде постигнато. Голяма част от тях също са практикуващи учени, освен писатели. :) Ако Имаш време в скайпа малко по-късно ще ти изброя по памет 10-15 писатели и техни произведения или поредици оставили незаличима следа в литературата. :)

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...