вторник, 26 април 2016 г.

Top Ten Tuesday #2 : Ten Bookworm Delights

Време е отново за подобен тип пост. Нещата, които ще изредя, не са задължително подредени по възходящ или низходящ ред, а по-скоро както са ми дошли на мига и са изцяло важащи за мен.

1. Удоволствието от това сам да си намериш книгата в книжарницата.

Тъкмо си мислих за това преди малко. Имам предвид, че когато вляза в книжарница никога не питам къде мога да намеря дадена книга, защото обожавам да тръгна и сама да я търся, стига да знам дадения жанр, защото докато се лутам из рафтовете, търсейки даденото заглавие, попадам на множество други книги, които може да ме заинтригуват. Пък и много ми харесва просто да подминавам множеството книги и да им се любувам отдалеч.

2. Рафтовете ми

Обичам си рафтовете и това да ги гледам така претъпкани, късащи се по шевовете ме изпълва с щастие, особено когато видя някоя стара книга, която почти съм забравила, но знам, че обичам. Също така много ме радва фактът, че бройката на притежаваните от мен книги винаги нараства.

3. Чувството да намериш идеалното незасегнато копие сред купчина от такива, които не ти харесват.

Тази точка ще я комбинирам с още една, понеже е почти същата- Чувството да се докоснеш до чисто новата си книга за първи път.
Помня как се наложи да изкарам най-долното копие на Фенка, за да съм доволна и се надявам най-добрата ми приятелка да ми я върне така, както съм й я дала.
Няма нищо по-хубаво от една чисто нова лъскава (или матова, зависи от предпочитанията) книга, която  не е отваряна до сега. Просто. Няма.

4. Дъждовните дни

Винаги си търся някакво оправдание за пред родителите си и понякога за пред приятелите си, за да не излизам и дъждовните дни са ми любими, особено когато не ме е валяло преди това. Обикновено не мога да чета на какъвто и да е шум или най-често ме дразни и за това не чета и на музика, но шумът от дъждът е странно релаксиращ и идеален за една книга с чаша чай (защото отказвам кафето).

5. Красивите разделители

Обичам разделителите, защото освен такива, които си пасват с книгите, има и всякакви други красиви разделители, които могат да се вземат отделно или идват с доставка при получаване на пакет. Книжните плъхове може да са известни с това, че използват абсолютно всичко за разделител, но все пак, няма нищо по-хубаво от един истински bookmark.



6. Намаленията

Всеки книжен плъх обича...ами книгите, но има ли нещо по-хубаво от тях? Да! Няколко книги на цената на една! Намаленията са това, едно от любиииимите ми неща.

7. Дългоочаквана книга

Няма нищо по-хубаво от това да се шляеш безцелно в нета или книжарницата и да откриеш, че новата книга на една от любимите ти поредици ще излиза скоро/тази година или вече е излязла, а ти не си знаел. Това е едно от най-яките неща, които могат да се случат на книжен плъх, според мен. Поне аз бях много щастлива, когато открих Зарево, а наскоро видях и One With You в Ciela.

8.  Намиране на удобно местенце за четене (или удобна поза)

В интерес на истината, удобното място се намира по-лесно от позата и това е всеизвестен факт.
Може и да съм си намерила много удобно местенце за четене на леглото, така че да може да ми е удобно, да не ме заболява гърба и да си подпирам книгата, но позата...е, не мога да издържа дълго време така. Както и да е, позата е по-трудна за намиране- ту седнал, ту клекнал, легнал, прав, с надолу главата, по диагонал, по гръб, по корем, на кравай...не е удобно. Докато не се нагласиш в онази идеална поза, която се оказва напълно нормална и много удобна, хех.

9.  Нещица, свързани с книгите

Малките (или големите) неща, направени по известни поредици, които са завзели цял свят, имащи свое лого или известен символ или просто цитати от тях, сложени на възглавници, дрехи, чаши, татуировки...всички тези неща са наистина много хубави, зарибяващи и ми се иска да имах повече от тях.

10. Нови книжарници/ откриване на нови книжарници

Това да си един от най-неориентираните хора в собственият си град има и своите плюсове, понеже лутайки се безцелно из улиците на града, опитвайки се да се убедиш, че не си се загубил и да откриеш малка книжарничка, за чието съществуване не си и подозирал... Е, това мисля, че говори много. Особено ако в тази книжарница има и някакъв тип намаление... Хехе.
Или пък отварянето на нова книжарница, която е голяма. Големите книжарници в тази държава са рядкост.

Това са десетте неща, за които се сетих за така кратко време, ако си дам още малко, бих могла да измисля още поне 5, но смятам, че тези са предостатъчно.

1 коментар:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...