неделя, 11 декември 2016 г.

Day and Night Book Tag


Hey there, fellas! Идната седмица няма да имам никакви ревюта на книги, с изключение на едно и то ако реша да го пуса, затова от днес започвам с различни книжни постове. Какво по-добро начало от това с един таг?

D: Кога четеш повече, през деня или през нощта?

Обикновено предпочитам да чета повече през деня и всячески се старая да го правя, но напоследък се получава така, че чета почти еднакво през деня и нощта.

A: Има ли книги, които са променили начина ви на виждане?

Сигурно по-голямата част от прочетените ми книги са променили светогледа ми поне по няколко начина и не съм сигурна кои са изиграли най-голяма роля. Мога само да вметна, че Анита Блейк, ловецът на вампири има голям дял в днешното ми поведение и любовта ми към силните героини. Академия за вампири също може да се има предвид и Среднощен ловец. Кейт Даниелс също оказа голямо ефект върху мен, макар и да я четох едва преди месец.

Y: YA – да или не?

Нещо средно.
От една страна, наистина МРАЗЯ този жанр и всички лигави тинейджъри, за които се разправя, а след като прочетох Кейт Даниелс едва се удържам да не избухна всеки път, когато видя YA книга, защото просто разликата между ърбън фентъзи и YA е от земята до небето, и отвъд.
От друга страна, някои книги са изключително хубави, приятни и много добре написани, но за жалост са голяма рядкост, особено достъпните тук, в България.

A: Има ли герои, които смяташ, че е възможно да са истински?

Кой не би желал любимите му герои от книги да са живи? Само че в моя случай това би довело до трета световна война и криза. Всички тези доминиращи жени и някои и други мъже като за цвят...

N: Даваш ли книгите си на заем?

Преди не знам как съм ги раздавала, но сега ми се къса сърцето за всяка книга, дори и да не ми е сред любимите. Да не говорим, че ги давам и на много малко хора и после чакам месеци да ми се върнат -_- (Стич, Насе, за вас става дума.)

D: Миришеш ли книгите си?

От време на време.
Някак си не мога да придобия този навик и сигурно се дължи на частичната ми липса на обуняние. Обаче, когато помирисах Илумине сякаш отидох в рая.

N: Не всеки харесва книгите, това добре ли е или не?

  Всеки има право на мнение. Преди 6 години и аз не бях особено очарована от книгите, но ето че сега съм заклет книжен плъх. Просто скочих от едната крайност към другата, затова не мисля, че имам право да съдя.

I: Държа книгите ми винаги да изглеждат добре, или пък не. Ти от кой тип си?

Напълно зависи от книгата. 
Сега, не ме разбирайте погрешно, със сигурност не обичам книгите ми да са изпомачкани и накъсани и нямам такива. Но! Има някои, които просто като ги видя и искам да си личи, че са изчетени с голямо усърдие и любов и искам по гръбчето им да си личи натискът, да е пречупено и т.н.. Но! Имам други такива книги, които толкова обичам, че не искам да се вижда колко са изчетени. За жалост, обаче, точно те са обелени и МНОГО начетени- Хекс Хол и Последната империя са идеален пимер за това. Има, разбира се, още един вид книги, чиито корици или чийто вид са били толкова хубави, че съм се постарала наистина много да не си личи, че са били докосвани.

G: Господи, имам прекалено много книги! Вярно или грешно?

Твърде много непрочетени книги? Hell yeah!
Твърде много книги? Hell no!

H: Някога случвало ли ти се е да си съсипеш книгата, ако да как?

  Веднъж валеше много силно и аз бях навън, под един чадър, а Окото на света беше в чантата ми. В резултат се беше напоила много хубаво с вода и дори не знам как, защото беше на дъното на чантата. После, изсъхвайки, втаса. Буквално. Все още десният й долен ъгъл е малко по-висок от останалите четири и оттогава не съм я чела, че ми се къса сърцето като я видя.
  Малко преди да стана запален книжен плъх си залях една от книгите на Безсмъртните с какао, изтървах Обсебена от теб в калта преди 2 години и миналата година изтървах на земята Dead Ice, при това ми се сви сърцето повече, отколкото смятах за възможно. Сигурно има и още, но не мога да си спомням всичко това.

T: Предпочиташ да четеш на тишина или не…с други думи, четеш ли, докато тренираш?

  Какво значи да чета докато тренирам? Да си бягам по пътечката с книга в ръка? Така нито ще бягам ползотворно, нито ще разбера какво съм прочела. (Не че тренирам.) Не чета с музика, защото искам да слушам песента И да чета, но не става така.
  Обаче нямам проблем да чета в училище, докато всички онея там крякат като животни, но когато само един или два гласа говорят срашно много ми пречи.
  Освен това чета докато ям, когато съм с електронната книга, защото хартиената никъде не мога да я подпра.

Това беше краят за днес, fellas! Няма да тагвам никого, но който иска да го направи, да се чувства поканен! Напоследък изобщо не ми се занимава да тагвам, така че... До вторик.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...