понеделник, 7 декември 2015 г.

Угасване - Лиза Макман

Не всички сънища са сладки...

 Може и да не помня почти нищо от първата книга, която четох горе-долу преди месец (11 книги след нея явно са ми дошли множко), но това не ми попречи да се наслаждавам на втората дори повече, отколкото на първата.
  Угасване е може би доста по-добра от първата, която прочетох, а може и просто да е изпълнена с повече действие от страна на Джейни и по-малко драма между нея и Кабъл. Наблюдават се интересни развития, новият им случай е доста интересен, аз лично поглъщах всяка страница с голям интерес и желание.
  Както  казах, това е първият случай на Джейни, по който работи почти самостоятелно и се вижда много повече от нейната индивидуалност, но и в по-голямата част от времето са заедно с Кабъл, с който се подкрепят и обичат. 
  Случаят, по който работи ми беше изключително интересен, може би защото просто обожавам такива неща, където хората се преструват на едни, а всъщност са други и ако Джейни се беше хванала, едва ли щеше да ми хареса, но самата тя се преструваше, че им се връзва, което за мен беше огромен плюс. Беше ми забавно, интересно и напрегнато, а освен това, в тази втора книга научаваме много повече за същността на главната героиня и за тъмното бъдеще, което я очаква. Надявам се да се справи и да оцелее, подкрепяна от Кабъл, а не да се сгромоляса. 
  В Угасване двамата претърпяха една голяма промяна. Тук и двамата пораснаха, всъщност, пораснаха в миналата, но промяната се усеща тук. Вече не са деца и няма тинейджърски драми като в предишната. Джейни е наясно с работата на Кабъл и всичко между тях е повече от добре.
  Харесва ми как авторката е изградила връзката им, харесва ми как самата тя пише- леко, завладяващо и обсебващо и по този начин смятам, че успява изключително добре да опише техните взаимоотношения. Изключително съм доволна.
  Джейни е силна, с твърд характер, макар и понякога нещата да й идват в повече- нормално е. И двамата са преживели много- Кабъл наистина, а Джейни чрез сънищата на другите, но това също е нещо. Те са души сходни по съдба и да се намерят по този начин, да си паснат...да се обичат...
 Харесвам и Кабъл, тук промяната е, че е по-активен герой, грижи се много за Джейни, особено в най-слабите й моменти. Понякога е конфликтен сам със себе си, заради миналото си, но двамата заедно се стараят да се научат да се справят с проблемите си заедно.
  Смятам и че образът на Капитана също е много важен. Аз поне я приемам като тяхна закрилница. Тя е силна жена и понякога се отнася с тях много майчински, макар и шефски, което още повече ми харесва.
  Угасване е едно чудесно продължение на трилогията Опасни сънища, което те улавя с лекият си стил на писане, интересните и мистериозни събития и не те оставя до самия край. Аз лично смятам веднага да започна последната.

Благодаря на издателство Пергамент Прес за предоставената възможност.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...