четвъртък, 4 май 2017 г.

Жестока любов - Колийн Хувър

Koгaтo 23-гoдишнaтa cтyдeнтĸa Teйт Koлинc oтивa дa yчи в Caн Фpaнциcĸo, oщe пъpвaтa вeчep пътят ѝ ce пpecичa c тoзи нa пилoтa Maйлc, пpиятeл нa бpaт ѝ. Toй e мълчaлив, ниĸoгa нe ce ycмиxвa и oчeвиднo тaи гoлямa бoлĸa в ceбe cи.

Toвa нe e любoв oт пpъв пoглeд. Te eдвa ли биxa мoгли дa cтaнaт и дoбpи пpиятeли. Eдинcтвeнoтo oбщo, ĸoeтo Teйт и Maйлc имaт пoмeждy cи, e взaимнoтo им пpивличaнe. Угoвopĸaтa зa нeaнгaжиpaщи cpeщи ги ycтpoйвa идeaлнo, зaщoтo тoй нe иcĸa любoв, a тя нямa вpeмe зa нeя. И нeщaтa биxa мoгли дa ce пoлyчaт, cтигa Teйт дa ce пpидъpжa ĸъм eдинcтвeнитe двe пpaвилa нa Maйлc:

1. Hиĸoгa нe питaй зa минaлoтo.
2. He oчaĸвaй бъдeщe.

И двaмaтa cи миcлят, чe мoгaт дa ce cпpaвят, нo тoгaвa минaлo и бъдeщe ce пpeплитaт…
_____________________

   Хареса ми.
  Защо започвам така? Защото никога до сега не бях чела книга на Колийн Хувър и бях много песимистична по необясними за мен причини. Не знаех какво да очаквам, дори не бях чела резюмето,  а просто я отворих и се потопих в историята. И не съжалявам.
  Прочетох Жестока любов изключително бързо и й се насладих изцяло след лекия ми колеблив старт, поради гореспоменатия ми песимизъм. Стилът на писане на Колийн Хувър е по-различен от обичайните, на които съм свикнала, но след известно време се оказа, че ми хареса наистина много. Той е лек и бързо се чете, а двете гледни точки позволяват да читателя да се запознае с двете истории, които са разказани до една степен паралелно. Писателката използва сегашно време, на което не съм особен фен, но в крайна сметка самата история го компенсира.
  (Рядко давам на любовни романи повече от 4 звезди, затова 3-те не са малко. Не успях да реша между 3 и 4 и затова реално е 3,5.)
  Историята на Тейт и Майлс не е лека, защото макар и от миналото на Тейт да не се разкрива нищо, то постепенно разбираме какво се е случило с Майлс, за да се затвори по този начин и да не допуска никого до себе си в продължение на шест години. След като се запознават по особено интересен начин, двамата се впускат в нещо, което хем е връзка, хем не е, сближавайки се много, но също така все пак Тейт има една голяма емоционална стена, която трябва да премине.
   Хареса ми Тейт. Тя прие да се задоволи с малкото, което й беше предложено и никога не загуби надежда, че все пак ще успее да пробие голямата преграда, държаща я настрана от Майлс. Много ми допадна и начинът, по който е показана малката част от връзката й с брат й и това, че той я защитава и просто изпълнява ролята си на голям брат. Ще ми се да имаше малко повече споменато за нея, но пък се срещнахме със семейството й за малко и майка й ми направи впечатление, че е забавна жена. Оценявам добрите и разбрани родители в книгите.
    При Майлс нещата са малко по-сложни. Макар и по-голямата част от историята им с Тейт да се разказва от нейно име, всичко зависи от него. Миналото му е показано подробно след всяка глава от гледна точка на Тейт, започвайки от началото до самия му край, показвайки ни през какво е преминал, какво е преживял и това, което го е затворило за чувствата му и хората в живота му. Също така малко по-късно той обяснява причината да се запознаят по такъв странен начин. Хареса ми това как е представено всичко около него, защото макар и да наблюдаваме чувствата му от гледна точка на Тейт, пак се научава много за него. Това, което ми харесва е как след като се е затворил в себе си той все пак решава да продължи напред. Въпреки трудността, която представлява за него да позволи на чувствата му да се покажат отново, преминавайки през трудния период на взимането на това решение, той все пак го прави. Останах доволна от развитието на историята и това че му отне наистина много време, докато реши дали да се отвори откъм чувствата си към Тейт или не и до последно се чудех всъщност какво ще реши.
    Историята за мен със сигурност е изградена много добре и макар и да има някоя пропуска, останах доволна от развитието и това, което се случи като цяло. Бих дала шанс и на някоя друга книга на Колийн Хувър.
  В крайна сметка останах изключително доволна от книгата, особено от края, който беше трогателен и много сладък и емоционален. Като цяло ми хареса и се радвам, че я прочетох.

Благодаря на издателство Ибис за предоставената възможност.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...