неделя, 14 май 2017 г.

8 поредици, които бих ПРЕпрочела, ако имах време

  Преди няколко седмици публикувах пост за 8 трилогии, които бих ПРЕпрочела, ако имах време (и ако препрочитах книги). Очевидно е, че днес е ред на осемте поредици, които бих искала да прочета някъде в бъдещето (като се пенсионирам?).
  Държа да отбележа, че това не е препоръка за поредици, които трябва да препрочетете или запитване, които от тях да прочета аз отново. Това е просто пост, в който казвам, че в някоя паралелна вселена, където обичам да препрочитам книги, бих се докоснала до тези поредици отново с удоволствие.

1. Анита Блейк, ловецът на вампири
Не успях да намеря обща снимка на всички книги...
   Ако има някой, който все още не знае- това е любимата ми дълга, дълга, дъъъълга (25+ книги) поредица, на любимата ми авторка, която си дели първото място с Брандън Сандерсън- Лоръл К. Хамилтън, чиято поредица изигра една важна роля за мен в 9-ти клас и е сред малкото, които помня, че съм прочела през 2013-та...
  Обожавам всички книги на ЛКХ, включително и другата й поредица Мери Джентри, но Анита има важно място в сърцето ми (а може да е и защото е ниска и къдрава, а не само защото е много бойна натура). С удоволствие бих се потопила в света й отначало, но това с 25 книги и макар да изчетох всичко за месец (тогава 22 романа) бих предпочела да се заема с нещо ново. (Затова и този пост е хипотетичен.)

2. Среднощен ловец

  Джанин Фрост е сред любимите ми писатели, защото пише страхотно, създава невероятни герои, а хуморът й е незабравим (нека добавим и факта, че се смея да цветисти описания на мъчения) и всеки път щом отворя нейна книга навлизам в един любим или бъдещ любим свят. Среднощен ловец може да се окаже сред поредиците, които бих препрочела със сигурност и то в близките години, защото аз я обожавам!

3. Кейт Даниелс

  В края на октомври, началото на ноември прочетох 9 книги за близо две-три седмици общо. По две книги и половина на седмица. Защото съм обсебена от една добра urban fantasy поредица. И знаете ли кое е най-лошото? Че явно героини като Кейт Даниелс не се срещат толкова често, колкото си мислех. Не и толкова силни, толкова устати и така страхотни. О, защо, защо, ЗАЩО?! ОБОЖАВАМ ТАКЪВ ТИП ГЕРОИ! 
  Една от причината да обичам urban fantasy-то е, защото книгите ако ще и с тинейджъри да са, имат по-интересен сюжет, по-непредсказуем, въртят се малко или много около нещо криминално и в края на краищата винаги има някакъв обрат, който и да е, и да не е предсказуем си е интересен за проследяване от началото до края. Освен това обичам "изтърканите" същества като вампири, шейпшифтъри, гулове, баншита, феи, елфи, наги и тем подобни.
  Все пак всеки автор възприема по различен начин отделните същества. В Кейт Даниелс вампирите са безмозъчни, кръвожадни кукли, контролирани нон-стоп от некромантите, защото иначе те биха се развилнели по света, убивайки всички. Поредицата дори не се върти кой знае колко около тях. Само малко.

4. Чарли Дейвидсън
Източник
  Единственото, което ще кажа тук е, че Даринда Джоунс има уникален хумор, а Чарли е страхотна. Особено когато се ядоса.

5. Братството на черния кинжал
Източник
   Обичам Братството. Това е типът поредици, в които всяка следваща книга е за различен герой (в случая брат), който си намира жената, преминавайки през някакъв вид трудност. Това, че книгите са за различни герои не означава, че не са свързани помежду си. Напротив! Свързани са и то толкова тясно, че ако решиш вместо от първата, да започнеш от 6-тата книга, нищо няма да разбереш.
  Дж. Р. Уорд е построила така героите си (братята), че да не можеш да си имаш любим. Поне не и един. Това е моето мнение, защото аз съм слаба и обичам всички братя! Имам си фаворите естествено (Рот, Зейдист, Джон Матю, Куин и Блей и Вишъс).


6. Академия за вампири

  Като изключим Кръвни връзки, които харесах, но на които не съм особен фен, с удоволствие бих се потопила в света на Академия за вампири отново, особено след като съм на мнението, че това е най-добрата поредица на Ришел Мийд. Обаче, от друга страна съм страшно колеблива, защото се опасявам, че започна ли да я препрочитам все ще има нещо, което да не ми хареса и в нея, защото колкото повече книги чета на Ришел Мийд, толкова повече не ми харесват.

7. Вампирите от Морганвил
Източник
  Какво да направя като бях обсебена от вампири цели 2  дълги години и повечето от любимите ми поредици са свързани с тях? Тази  така и не я дочетох. Стигнах до 11-тата и прекъснах заради някоя дългоочаквана, но тъй като и Вампирите от Морганвил се водят urban fantаsy бих ги препрочела с удоволствие и дори бих завършила най-накрая поредицата.
  В интерес на истината съм ги чела тези 11 книги 2 пъти.

8. Пърси Джаксън и боговете на Олимп

  Много, много обичам книгите на Рик Риърдън  и с радост се потапям във всяка една нова, която пише, но още по-голямо удоволствие би било за мен ако успея някой ден да се върна към първите приключения, а именно в света на Пърси Джаксън. Обичам ги тези книги, както и героите и интригите там. Мистериите и подвизите, на които отиваха винаги са ме радвали и просто...Обожавам и стила му на писане, както и факта, че включва различни герои (раса, ориентация и т.н,).

  Това са осемте поредици, които бих препрочела в паралелната вселена, в която обичам да чета едно и също нещо по няколко пъти. Искам да отбележа, че освен Вампирите от Морганвил, която недочетох, всички останали поредици съм ги прочела до края им (или докъдето са издадени засега). Затова не споменавам, че бих искала да прочета Стъкленият трон или Летописите на светлината на бурята.
  Кои са вашите поредици, които бихте препрочели, ако го правите? 

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...