вторник, 17 май 2016 г.

Underhyped: Книгите, с които започнах #1

  

  Книгите, с които започнах не са сред най-известните поредици, а по-скоро сред едни от най-дългите за един нов книжен плъх, поне някои от тях. В двете части на този пост ще покажа десетте книги или поредици, които прочетох и които не са чак толкова известни в страната. 
  Това е пост за неизветсните книги, които съм прочела, а по една случайност и започнах с тях.


 1. Хекс Хол

Не съм сигурна колко пъти вече съм го споменавала, но това е трилогията, която ме хвана и ме превърна в този зарибен книжен плъх, който съм сега. От подарък за 13-тия рожден ден на най-добрата ми приятелка, Хекс Хол се превърна в най-любимата ми трилогия за наистина дълго време. Тя ме запозна с жанрът фентъзи и с типа книги, който ми харесва, запозна ме с вампирите, макар и да не са главната тема на историята и ме запали по тях.


2. Училище за вампири


   Получих Белязана и Измамена за Коледа от едни семейни приятели. Това са книгите, които прочетох всяка за по ден за пръв път и тъй като тогава все още бях чела само първите две на Хекс Хол, понеже третата още не беше излязла, това си беше рекорд за мен и то голям. Мисля, че едва в края на 2014-та година успях да завърша цялата поредица, тъй като дълго време стояха на осем книги, докато не си поръчах последните и не ги изчаках и да излязат де.
 
Поредицата може и да не е от най-блестящите, но аз точно заради това я харесвам. Тя смесва освен фентъзи и нормални тинейджърски преживявания и различни обрати, сред които и поява на нови приятелства и разруха на стари. Имаше много драма, митична и емоционална, имаше толкова много неща в първата ми дълга поредицата, че макар и да съм й дала по максимум 4 звезди на някои, това си остава една сантиментална поредица за мен.
  Да не говорим, че е пълна с много интересен тип вампири, вампири и вампири, магия и забавни моменти с приятели- какво повече да иска един вамп фен?

3. Академия за вампири

 Интересното за мен е, че си мисля, че щом аз
съм прочела тази поредица някъде между 13 и 14-годишна, то значи и всички останали са я ели някъде през 2012-та година. Само че не е така.
  Помня как намерих първата книга. Ровех се в един сайт, където ми даваше да прочета първите 2 глави май или нещо подобно и я харесах. Тогава вуйчо и вуйна бяха  в града и като цяло се сдобих с  шест книги, които изчетох за по-малко от две седмици. Това беше нещо невероятно, защото цялата поредица не беше нещо, с което се бях сблъсквала до тогава. За времето си тя е нещо уникално.
  Защо съм я сложила при Underhyped? Защото не знам кога е добила популярност тук, нямам идея. Тогава начинът ми да намеря втората книга на някоя поредица не беше да потърся в Goodreads, а да напиша в търсачката името на първата книга и една двойка до нея. За това, според мен тази поредица спада към тази графа поне в моите очи.

Първите три са в хронологичен ред и единствените, които помня по този начин, останалите вече ги почвам по спомен.

4. Тръпка

  Първата книга за върколаци, която прочетох.
  Истината е, че и до ден днешен съм с много смесени чувства относно тази книга (така и не завърших трилогията). Тя си има своят чар, но истината е, че не можах да се докосна напълно до героите дори тогава и макар още от началото да харесвам лесно книги, тази по някакъв начин ми се опъна, пък и не ми харесва начинът, по който все завършва- някакво такова неопределено. Хем свършило, хем не съвсем. Обичам когато нещо свършва, последното изречение едва ли не да крещи "Край!" или както в училище за вампири след осмата книга пише "Край...за сега."
  Както и да е, това не е главната причина да не съм особен фен, но е една от многото.
  Другото, което не ми харесва е самият вид върколаци и постоянната паника при смяна на температурата.

5. Момичето, което можеше да лети

  Това е първата книга с главна героиня на девет, която прочетох. 
  Тя всъщност е много хубава, макар и сравнително детска и може би фактът да не ми допада чак толкова много е точно този. Все пак, прочетох я, когато бях на 14, вече бях голяма за това.
  Това не променя факта, обаче, че е много хубава за правилната възраст читател. Тя показва много истина, събрана под формата на детска книжка. Начинът, по който хората се опитват да се справят с това, което не разбират- първо го потискат, а после го унищожават, когато не могат да го сломят. Само че, нашата героиня, макар и малка, е много силна и волна и успя да оцелее, да запази същността си, както и тази на приятелите си.

  Смятам, че толкова стигат за този пост, следващата част ще бъде пусната скоро.
  Това са книгите, с които започнах и които аз не мисля, че са чак толкова известни, макар и Тръпка по едно време да беше. 
  Смятам, че всяка от десетте, които ще покажа, си заслужава да бъде прочетена или оценена, но тъй като това са първите книги, които прочетох, може би не трябва да се съди по мнението ми.

1 коментар:

  1. Ришел Мийд - Академия за вампири и Кръвни връзки са двете най-велики поредици евър!!!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...