четвъртък, 14 май 2015 г.

Сапфиреносиньо- Керстин Гир

  Този път наистина ще се постарая да направя кратко ревю, а може и да е нещо като обсъждане на втората книга, тъй като не искам без да искам да спойлна някой много гадно.
  Отново преводът беше много добър, може би не ми хареса онова Пенелъпи, защото май трябва да е Пенелопе или поне аз така го знам и предполагам, че е българската версия и след това Пенелъпи, имаше едно Батън, което никак не ми се връзваше с първото ала инглиш звучене и второто ала български. Или Пенелопе и Батън, Пенелъпи и Бейтън, поне да си звучат като че са от сходен език. Пък и може да става дума за нещо немско, а аз единствено мога да чета на немски.
  Като изключим това с имената, на което съвсем не му придавам важност, заявявам, че и втората книга бе толкова добра, колкото и първата, ако не и по-добра и мога да се обзаложа, че ако не бях на училище щях да прочета книгата за един ден.Толкова е лесна и хубава и има драми и Шарлот и Гидиън ги има, които винаги са на такова удобно разположение за едно здраво сритване.
  Илияна беше права, когато ми каза, че и за в бъдеще ще искам не само да го ударя/сритам, но и там какво беше, да го запратя някъде, от където да не може да се върне? Съжалявам, в момента интернета ми е бавен и не мога да намеря точния цитат, но важното е, че моментите, в които исках да го сритам бяха много повече от тези, в които припадах по него. Мисля, че дори няма такива. Да, харесвам го, но не достатъчно. Никак не обичам толкова противоречиви хора. Нищо, че аз самата си противореча понякога. Просто тази практика- днес целувка, утре шамар (не буквално), не ми допада, но пък ролята му някак е перфектно подбрана.
  Другото, което ми прави впечатление за него е, че е консервативен и прекалено много вярва на това, което са го научили, толкова много, че е неспособен да види истината, дори когато го е стиснала за оная работа. Не че някой го е направил, но може и да стане. 
  И само защото намирам кусурите на Гидиън, не означава, че и Гуен няма такива, например едно ми направи много впечатление, когато разговаряше със Сен Жермен и той спомена за спокойствието на бъдещата младеж, когато им се демонстрира открита ерес и Гуен споменава как сигурно децата не биха мигнали дори да знаеха какво е ерес, което тогава изтълкувах като това, че тя не знае какво е това, но сега се досещам, че може би говори, че въпросните деца не знаят това, а може да става дума и за двете, което не променя факта, че смятам това за наистина тъпо, защото се учи в училище и всеки знае какво е ерес. Или поне така мисля. Имаше и още нещо, малко е слаба за вкуса ми по героини, има много неща, които бих променила в цялостното й държание, но като се изключи това и ереста, тя е една суперсладка и добра героиня, която много харесвам и смятам, че държанието на Гидиън трябва да се подобри и се надявам да е така в Смарагдовозелено, но нещо ми подсказва, че може би няма да бъде. Но каквото и да се случи там съм сигурна, че ще ми хареса (освен ако умре, но никой да не ми казва!!!) и чакам да дойде утре, та да си взема книгата и най-накрая да кача May TBR List Part 2. 
  Да, утре за това ще пиша. Нищо, че от втората част вече прочетох едната книга. :D

Ревю на Рубиненочервено- ТУК
Ревю на Смарагдовозелено- ТУК

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...