вторник, 8 септември 2015 г.

Дневниците на Стефан: Началото

  Винаги съм била отбор Деймън, но това не означава, че не съм била любопитна относно миналото на Стефан. Поне малко.
  Минаха поне две години, от както за последно се докоснах до сериала и около три, откакто прочетох пета книга. Аз не съм от хората, които предпочитат сериала пред книгите, понеже не се опитвам да ги сравня. Харесвам книгите и сериала като две напълно отделни идеи, каквито са си.
  Макар и първоначалните ми ниски очаквания, тази книга се оказа доста добра, пък и имаше доста Деймън, макар и тук историята да ни показва как от двама най-добри приятели, Стефан и Деймън се превръщат във врагове, заради едно момиче, което си играе със сърцата им. Малко е иронично, че точно след The Hundred Thousand Kingdoms почнах Началото, където също се говори за тази братска любов/омраза.
  Препоръчвам книгата на любителите на сериала и на историческите романи, понеже действието се развива през 19-ти век.
    За всички фенове на Стефан- тази книга ще ви пренесе в главата му, ще ви покаже какво точно се обърка между него и Деймън, както и баща му. Идеята да се покаже миналото на братята Салваторе е много добра, защото ни ги показват малко преди да се превърнат във вампири.
  Още едно последно "за" и минавам към цялостното ревю- за любителите на сериала, тази книга ще ви хареса, понеже става дума за героите от него, а не от книгите (понеже Катрин повдига тъмна, а не руса, вежда).
  Това е типичен исторически роман с много драма, поне малко мистерия и вампири. Всеки, който обича драма ще хареса книгата.
  Стилът на писане е изключително лек, бързо се чете, завладява те лесно. Той е от тези типове, които просто си минават бързо, гладко, без да ти стане скучно, понеже просто си четеш, описанията не са като на Л. Дж. Смит, много по-леки и приятни са, а гледната точка на Стефан прави книгата още по-приятна и ни запознава от първа ръка с всичките му чувства и мисли относно уреденият му брак с жена, която не обича и невъзможната му любов с Катрин, както и каква пречка всъщност се оказва Деймън.
  Има някои леки разминавания с книгите, което хем ме обърка, хем ме забавлява и то бе относно всъщност тяхната история, понеже спомените ми от книгите и сериала освен че се смесват, вече са и непълни, което ме кара да бъда по-объркана от обикновена и поради изкривеният ми мозък, това ме забавлява.
  Като цяло останах приятно изненадана от книгата, защото не я сравнявах с оригиналната поредица, а със сериала, по който всъщност е написана. Отново бях отбор Деймън, макар и да четях книгата от името на Стефан и малко или много неговото мислене да ми повлия. Просто Стефан никога не е бил мой тип мъжки герой, поради твърде нежната си и мека природа, която по-късно го превръща в онова кръвожадно чудовище, както в книгите, така и в сериала, а Деймън си остава до някъде напълно здравомислещ, макар и обсебен от Катрин (и по-късно Елена). 
  Въпреки очевидно противоречивите ми чувства и мнение, харесах Началото и възможността да вляза в главата на Стефан и благодаря на издателство Ибис за предоставената възможност.
  

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...